Tuesday, November 17, 2009

Cigu Kununya

ini contoh karangan budak sekolah rendah.sgt menarik ceritanya.cuma kesian, dia kurang menguasai tatabahasa.well done kid!grow up!!

I am a future teacher?. Saya bertungkus lumus berusaha utk menjadi seorang "sensei". saya telah berbual serta bersembang dengan ramai budak-budak dalam pelbagai sesawang (laman sosial), @ secara life, serta tru YM and etc. there have many of them who really advance and some of them in critical situation. macam-macam kerenah dan perangai mereka ada. baik, nakal, jiwang, berani, mulut silaka, sopan santun, macam-macam ada. but, dont blame totally on them .mereka masih mentah.apapun perasaan menjadi seorang BAKAL pendidik kian berdebar-berdebar. apa nak buat labu...dah nasib badan..kalau tak mahu basah jgn main air, jangan berumah di tepi pantai kalau takut dilambung ombak..!! anyaway sebab tak takut dilambung ombak dan basah lah saya memilih jalan ini..JANGAN PILIH JALAN HITAM!!pernah sekali saya buat ROS (Rancangan Orientasi Sekolah), ada budak sekolah fight dlm kelas saya.demm!!! memang cilaka punya org. lgsung tak hormati kwn2 lain..aku xyah hormat pun x pe..(ayat poyo, x leh blah ) time tu exam, apa lg..sbg seorang bakal guru (kununya), kena jadi hero la.(nama sekolah terpksa dirahsiakan).apapun..pengalaman itu yg benar2 baik utk sy jadi guru yg ganas one day!hahaha.

0 comments: