Monday, April 27, 2009

Saya ingat semula


Saya baru je tgk dan baca semula blog lama sy..sy amek dan kutip semula apa yg pernah sy coretkan dahulunya..bagi sy ia sesuatu yg menyimpan seribu kenangan dan sgt berharga. To ieQa, saya minta maaf.,saya betul2 xda niat sakiti hati awak,sebab saya tahu ia lebih baik jika saya melepaskan daripada saya menahan sebegini rasa..study elok2 kat sana ek dan selamat berbahagia k.im feel better alone here .

"…….tanpa sejarah, hidup kita tak bermakna apa-apa. Sejarah yang membantu kita, mengarah kemana haluan kita..dan sejarah akan mengulang kita berkali-kali.. Kita sering terlupa.. Sejarah yang paling penting, adalah apa yang telah kita lakukan hari ini……”

Bila sesuatu perkara telah berlaku..sesuatu yang bukan seperti yang kita harapkan.. kita selalu berkata..”kalaulah….”

Kalau aku diberi peluang untuk mengulang sejarah lama atau kembali ke masa yang lalu.. Aku akan memilih untuk tidak memilih mana2 episod yang pernah aku lalui. Sebab apa yang pernah aku lalui, akan berulang kembali. Cuma aku tak tahu bila, dimana dan bagaimana.

Aku selalu diberi peluang untuk menebus kembali kesalahan masa lalu. Dan peluang tu datang dalam bentuk yang berbeza. Sama ada sedar atau tidak, mahu atau tidak...

" segala yang dihasrat tapi tak dapat, adalah nikmat yang paling padat"


Did I disappoint you or let you down?
Should I be feeling guilty or let the judges frown?
'Cause I saw the end before we'd begun,

4 comments:

Unknown said...

pagi2 ni baca plak apa y ko tulis...betul tu lan...mg stiap apa y pahit kita x akan ulang lagi...hurm...just only ma opinion...:)

Mr.Roselane said...

yeah..tat's absolutely rite wat u have saying..thanks 4 give a piece of opinion k.

Anonymous said...

kadang2...
berterus-terang adalah lebiih baik daripada membiarkan org lain berada dalam teka-teki.

Oleh itu, syabas kerana berani berterus terang Lan (refer to kes ieQa, if aku x salah faham la....) sebab...

Hidup dalam derita kerana terpaksa menerima kenyataan yang menyakitkan adalah lebih baik daripada hidup dalam persoalan yang tidak mempunyai jawapan.

Serius.

add aku Lan.. (ubi a.k.a ratu sulaman) heheh..

Mr.Roselane said...

hehe.thank 4 drop ur comment.hehe..but im not going to say im totaly rite..dua2 ada kelemahan.i mean aku + dia.anyway this story was passed for long time ago..citer zaman 80 an.hehe.neway thanks!